
Három évtizeddel ezelőtt a Plasser & Theurer cégnek volt egy „vasútfenntartó” ötlete: a folyamatos üzemű szabályozógép kifejlesztése. Ezzel a „kvantumugrással” a gépesített vasútépítésben számos előny…
Három évtizeddel ezelőtt a Plasser & Theurer cégnek volt egy „vasútfenntartó” ötlete: a folyamatos üzemű szabályozógép kifejlesztése. Ezzel a „kvantumugrással” a gépesített vasútépítésben számos előny…
A Magyar Vasúttörténeti Parkban 2001 óta békésen állnak egymás mellett az 1960-ban a MÁV Gépjavító Üzem által kifejlesztett Buda típusú és az…
A cikk célja az, hogy röviden hasznos ismereteket adjon a volt MÁV vasúti teherkocsipark, illetve azok forgóvázainak múltjáról, és bemutassa a nagysebességre…
Új vezetője van a MÁV-Startnak, amely most már magában foglalja az egykori Gépészetet is. Így történhet meg, hogy a magyar fejlesztésű és…
Míg az EU közlekedéspolitikája egyre nagyobb figyelmet szentel a nagy forgalmú vasúti korridorok fejlesztésének, a regionális személyszállításról időnként megfeledkeznek az…
A tekintélyes történelmet maga mögött tudó Ganz Motor terméke magától értetődő módon szóba került a MÁV-Start IC+ prototípus fejlesztésekor. Amikor…
Minden vasúti járműgyártó vállalat számára a forgóváz az egyik legfontosabb járműszerkezeti elem szerepét tölti be úgy a fejlesztés, a gyártás, mint a…
A világ legnagyobb flottája, azaz 112 egység működik majd Magyarországon a Stadler korszerű, alacsony padlós, az elővárosi forgalomra optimalizált Flirt…
Az egykori szolnoki járműjavítóban prototípusként elkészült a első két, 200 kilométer per órás sebességre alkalmas IC Plusz kocsi. A projektet Stósz Istvánnal,…
Nagy teljesítményű, a sivatagi viszontagságoknak ellenálló vontatási transzformátorokat szállít az ABB a nagyrészt homoksivatagon áthaladó szaúdi nagysebességű vonathoz. Szaúd-Arábiában egy…