
A keresztaljalátétek vagy aljpapucsok (Under Sleeper Pads – USP) gazdaságos megoldást nyújtanak a vasúti forgalom által keltett zavaró rezgések csökkentésére.…
A keresztaljalátétek vagy aljpapucsok (Under Sleeper Pads – USP) gazdaságos megoldást nyújtanak a vasúti forgalom által keltett zavaró rezgések csökkentésére.…
A korszerű mélyépítési technológiáknak köszönhetően a vasúti alépítmény építésénél használt teherviselő altalaj intenzívebben tömöríthető. Ezzel egyidejűleg folyamatban van olyan koncepciók…
Minden nagy teljesítményű vasúti infrastruktúra kiépítése és karbantartása ügyfélközpontú, igényekhez igazodó és stratégiai szempontból hosszú távra tervezett szemléletmódot kíván meg.…
Megkezdődött a Dombóvár és Kaposvár közötti harminc kilométer hosszú vasútvonal felújítása, melyet követően ismét száz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd…
2013. december 12-én Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Dorog vasútállomáson ünnepélyesen átadta a Budapest–Esztergom-vasútvonal Esztergomtól Pilisvörösvárig tartó szakaszát. Az…
A vasút biztonsága mindig is az egyik legfontosabb kérdés volt és marad a vasúti pálya tervezéséről, építéséről és karbantartásáról folytatott eszmecserékben. Bár…
Nem kell csoda a sikerhez, pusztán egy program, amely egyetlen szimulátorba tömöríti mindazt, amit a vasútüzemben modellezni tudunk, és egy…
Optimális integrált ütemes menetrend elkészítésével meghatározhatók a vasúti infrastruktúra fejlesztésének legfontosabb paraméterei, így például a vonatok találkozási pontjai, a pályasebesség stb. Egyvágányú vonalakon…
A hézagnélküli vágányok általánossá válása továbbra is kihívásokat jelent a kis sugarú ívekben. Az összehegesztett sínekben a hőmérséklet és az elhaladó…
A terjedő globalizáció, a forgalom növekedése a nagyvárosokban és vonzáskörzetükben sok módon befolyásolja a mobilitást és a lakosok életminőségét. A…