A Normálnyomtáv Építőipari és Szolgáltató Kft. 1991. október 20-án alakult meg. Cégünk fő profilja a vasútipálya- és mélyépítés. Tevékenységi körünk felöleli a hagyományos vasúti felépítmények építése mellett a különleges vasúti felépítmények, például: sínkörülöntéses, RAFS, CDM rendszerű vágányok építését; továbbá füves, paneles, szerelőaknás vágányok, valamint darupályák építését, fenntartását.
A cég megalakulása óta eltelt több mint harminc évben az ország egész területén – a főváros mellett Szeged, Debrecen, Miskolc és Hódmezővásárhely városokban – részt vettünk a városi villamosvonalak építésében, korszerűsítésében. A fővárosban több egyéb munkánk mellett jelenleg az M3 metró vágányfelújításában is szerepet vállalunk, valamint nagy büszkeséggel tölt el minket, hogy részt vehettünk a Déli összekötő vasúti Duna-híd vágányépítésében. Az elmúlt évben az elkészült két új hídszerkezeten cégünk kivitelezésében valósultak meg a körülöntött vágányok. Az első híd vágányai 2021 áprilisában, a második hídszerkezeté 2021 novemberében készültek el.
A második híd esetében a 494 m hosszú körülöntött vágányt téli körülmények között kellett elkészítenünk a rendelkezésre álló 16 nap alatt. Az alkalmazásra került Edilon körülöntőanyag rendkívül szigorú beépítési technológiai fegyelmet és klimatikus körülményeket követelt meg tőlünk. A kivitelezés során ezért a vágányépítés idejére ideiglenes sátrat építettünk. A sátorváz 15 mm OSB lap, valamint 10 cm homlokzati hőszigetelő réteg borítást kapott. Az ideiglenes sátor hossza 140 m volt, így a vágányépítést négy fogásban el tudtuk készíteni. Az Edilon által megkövetelt hőmérsékletek biztosíthatósága érdekében energetikailag méreteztettük a sátrat a szükséges fűtési kapacitás meghatározása érdekében. A sátor fűtését 2 db 220 kW teljesítményű gázolajos mobil hőlégfúvó berendezés biztosította. A sátor fűtésére 2 m3 gázolajat használtunk el.
A kivitelezés során a mérnökkel, a megrendelővel és az üzemeltetővel kialakult csapatmunkának köszönhetően a 494 méter vágány építésével a határidő előtt négy nappal tudtunk végezni. Egy hídszerkezeten több mint 26 tonna Edilon körülöntő anyagot építettünk be. Az első hídszerkezet esetében még megoldható volt a Rákóczi híd külső sávjának lezárása mellett a közúti hídról a körülöntő anyag bedaruzása a vasúti hídra. A második hídszerkezet esetében erre már nem volt lehetőségünk. A körülöntő anyagot kézzel kellett behordanunk az építés helyszínére a hídfőkből. A Déli öszszekötő vasúti Duna-híd harmadik körülöntött vágányát 2022 júliusában kiviteleztük. Társaságunk nyitott az új technológiák alkalmazására, valamint a speciális vágányépítés kihívásaira. Munkáink során törekszünk a megrendelőink elégedettségének folyamatos fenntartására, sőt növelésére, valamint hosszú távú vevői kapcsolatok kiépítésére. Megrendelőink igényeit korszerű technológiákkal, felkészült személyzettel, gyors és pontos munkavégzéssel igyekszünk kielégíteni.