• hu

A Siemens szereli fel a párizsi metró 4-es vonalát a vezető nélküli működéshez szükséges berendezésekkel

0

A Siemens nyerte el a párizsi tömegközlekedést üzemeltető Párizsi Közlekedési Vállalat megrendelését a párizsi metró 4-es vonalának felszerelésére jelző- és üzemirányító rendszerekkel.

A teljesen automatikus működés akár 20 százalékkal is növelheti ennek a vonalnak a kapacitását, mivel a szerelvények sűrűbben követhetik egymást. A tizenkét kilométer hosszú 4-es vonal korszerűsítéséhez a Siemens a Trainguard MT elnevezésű, automatikus vonatbefolyásoló rendszert fogja használni, amely kommunikáció alapú vonatvezérléssel valósítja meg az automatizált üzemet. A szerelvény minden mozgását a forgalomirányító központon keresztül felügyelik, amit szintén a Siemens fog szállítani, emellett mind a 27 metróállomáson speciális peronkapuk garantálják a nagyobb biztonságot. A párizsi metró naponta mintegy 700 000 utast szállító 4-es vonala az egész párizsi tömegközlekedési hálózat egyik legnagyobb forgalmú eleme, egyúttal pedig ez a legfontosabb észak–déli irányú földalattivonal, amely a város északi részén található Porte de Clignancourt állomást köti össze a déli városrészben a jövőben kialakítandó Bagneux végállomással. A vonal Franciaország fővárosán áthaladva kiszolgál három jelentős vasúti pályaudvart is, és ez az egyetlen kapcsolat, amely átszállási lehetőséget biztosít mind a 16 többi tömegközlekedési tranzitútvonal felé. A megrendelés összértéke körülbelül 70 millió eurót tesz ki, és az ütemterv szerint a vonalon végzett munkálatok 2022-ben fejeződnek be.

Megosztás

Szóljon hozzá!