• hu

Alpesi bázisalagutak futószalagon

0

Hetvennyolc napos tesztsorozaton esett át az épülő svájci Gotthárd-bázisalagút déli része, Bodio és Faido között.

A 13 kilométeres szakaszon már óránként 220 kilométeres sebességgel próbáznak az SBB (Svájci Szövetségi Vasutak) vonatai. A teszt a pálya mellett az áramellátás, valamint a biztonsági és kommunikációs rendszerek számára is főpróbát jelentett. Az alagút teljes hosszában 2015 őszén közlekedhetnek először nagysebességű tesztmenetek. Az elmúlt fél év tapasztalataira építve a kivitelezést végző Alp Tranzit Gotthard AG továbbra is tartja magát az alagút 2016. júniusi átadásának határidejéhez.

Eközben kihirdették az osztrák–olasz Brenner-bázisalagút leghosszabb, 38 kilométeres szakaszának kivitelezésére kiírt tendert is, amelyet 380 millió eurós ajánlatával a Strabag és a Salini Impregilo konzorciuma nyert meg. Az alagútfúrási munkálatok 2014 őszén kezdődnek, és a tervek szerint négy és fél éven át tartanak majd. Elkészültüket követően a svájciak büszkesége, a Gotthárd-bázisalagút 57 kilométerével a leghosszabb, a Brenner-hágó alatti (55 km) pedig a második leghosszabb alagút lesz a világon.

Megosztás

Szóljon hozzá!