Szolgálatba állt az Alstom Pendolino, az első lengyelországi nagysebességű vasúti szerelvény. Az esemény új korszakot nyit a lengyel vasúti közlekedés történetében, mivel az utasoknak magasabb szintű kényelmet és biztonságot, új standardokat és rövidebb utazási időt ajánl az ország északi és déli része között.
A Pendolinókat a PKP Intercity a már meglévő vonalakon fogja üzemeltetni, és Varsót, Gdanskot, Gdyniát, Krakkót, Katowicét és Wroclawot fogják összekötni. A PKP Pendolinónak hét kocsija van, és három osztályon – első, második és kifejezetten családok számára ajánlott fülkék – összesen 402 utast tud egyszerre szállítani. A kocsik légkondicionáltak, LED-képernyős utasinformációs rendszerrel rendelkeznek, minden utasnak külön asztala és áramcsatlakozása van, a csomagtér tágas, és kerékpártároló is rendelkezésre áll.
Az üzembe helyezés egy 665 millió eurós szerződés végeredménye, melyet a PKP Intercity 2011-ben kötött 20 nagysebességű szerelvény szállítására, a flotta 17 évig történő teljes körű karbantartására és egy varsói karbantartó telephely megépítésére. Az újonnan épült, 12 000 m2-es depó a legmodernebb berendezésekkel van felszerelve. A vasutak biztonságát felügyelő Lengyel Vasúti Közlekedési Hatóság 2014 szeptemberében adta ki a működési engedélyt a Pendolinóknak. A próbaüzem folyamán a tesztszerelvény 293 km-rel megdöntötte a saját gyorsasági rekordját – ez egyszersmind a Lengyelországban vasúton valaha is elért legnagyobb sebesség.
Az Európai Unió támogatja a fenntartható közlekedési kezdeményezéseket, és 74 millió eurót bocsátott ezen lengyelországi nagysebességű projekt rendelkezésére. Az EU Kohéziós Alapjából az ország 2014 és 2020 között további tízmilliárd eurót kap a vasúti hálózat fejlesztésének támogatására. 20 000 km-es hosszával a lengyel Európa harmadik leghosszabb vasúti hálózata.