A Belgrád és Budapest közötti gyorsvasút kiépítéséről szóló megállapodást Magyarország, Szerbia, Kína és Macedónia kormányfője látta el kézjegyével még decemberben.
A Budapest és Belgrád közötti kétvágányú villamosított vasútvonal kiépítéséhez 334 kilométernyi vasúti szakaszt kell
felújítani, illetve korszerűsíteni, mert az összesen 374 kilométeres szakasz szerbiai részén 40 kilométert már modernizálták. A tranzitútvonal kiépítését követően nőhet a Kínából Európába szállított árumennyiség,
ennek mértéke azonban attól függ, hogy a pireuszi kikötőben jelenleg zajló kapacitásbővítési munkálatok milyen ütemben haladnak, és a kínai társaságok milyen mértékben növelik majd a görög kikötőkbe behajózandó termékek mennyiségét.
A mostani megállapodás értelmében a szerb, a magyar és a macedón vasúttársaságnak rövid határidővel közösen kell összeállítania egy végrehajtási ütemtervet, míg a megvalósíthatósági terv elkészítését Kína vállalta magára. Az előzetes egyeztetések és a megállapodás értelmében a kínai fél biztosítja a pénzügyi fedezetet ehhez a beruházáshoz, előreláthatólag a beruházás összértékének 85 százalékára vonatkozó hitelajánlatot fogunk kapni. A hitel feltételei attól függnek, hogy milyen mértékű lesz a kínai, illetve ennek megfelelően a magyar és szerb vállalati részvétel a beruházásban. A tervek szerint a vasútvonalat 2017 végén adják át.