Az európai közlekedési hálózat fejlesztése mellett kiemelt figyelmet érdemelnek a harmadik országokba vezető szárazföldi kapcsolatok is. A hagyományos tengeri útvonalakon túl egyre jobban felértékelődik az elsősorban vasúti összeköttetések szerepe Kína, Oroszország, Törökország, a Közel-Kelet és Közép-Ázsia felé – hangsúlyozta Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár a Közlekedési Tanács ülésén 2015. március 13-án Brüsszelben. A találkozón az uniós tagállamok szakminisztériumi vezetői irányadó vitát folytattak a közlekedéspolitika fejlesztésének az uniós versenyképességhez, növekedéshez és munkahelyteremtéshez való hozzájárulását vizsgáló tervezetről. Becsey Zsolt elmondta: Magyarország előremutató kezdeményezésnek tartja az európai közlekedési hálózat fejlesztését megalapozó TEN-T-iránymutatásokat. A törzshálózat meghatározásával a támogatási források valóban az uniós szempontból legfontosabb hálózati elemekre fordíthatók. A helyettes államtitkár jelezte: a közlekedés versenyképességének növeléséhez vezethet az innováció és az intelligens közlekedési rendszerek fejlesztésének ösztönzése, az alternatív üzemanyagok elterjesztése. Az Európai Bizottságot arra kérte, a hálózat hatékonyabbá tétele érdekében vizsgálja meg, hogyan biztosíthatók uniós források a TEN-T törzshálózaton kívüli innovatív fejlesztésekre. Méretgazdaságossági okokból a kisebb országok esetében csak a teljes belföldi hálózatra kiterjedő bevezetéssel érhető el jelentős hatás pl. a vasúti kommunikációs rendszerek vagy az alternatív üzemanyagok használatával. A tagállami vezetők irányadó vitát folytattak a negyedik vasúti csomagról is. Becsey Zsolt közölte: Magyarország határozottan ellenzi az országos vasúti szolgáltatások kizárását a közszolgáltatások köréből. A szabályváltozás súlyos zavarokat okozna a hazai távolsági közlekedés megszervezésében, és jelentős árnövekedést eredményezhetne. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: Magyarország továbbra is szeretné megtartani a vasúti közszolgáltatási szerződések közvetlen odaítélésének lehetőségét.
Európának tartania kell a lépést a globális közlekedési versenyben
0
Megosztás