A vasúti fékberendezés-fejlesztésben, -gyártásban és -szervizelésben piacvezető Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. Európa-szerte több mint száz ügyfelet képes kiszolgálni kibővített Szerviz Központjában, amelynek kiterjesztése kompetenciabővülést is jelentett a vállalat számára.
A 2,5 milliárd forint értékű beruházás fontos szerepet tölt be a Knorr-Bremse életében, hiszen a fékkomponensek szervizelésében, a pneumatikus fékvezérlés és levegőellátás területén tovább tudja bővíteni szolgáltatási területét. Emellett természetesen továbbra is kiemelt tevékenység marad a pótalkatrész-ellátás, amelyet a közelmúltban additív gyártástechnológia alkalmazásával egészítettek ki. Ennek köszönhetően alumíniumötvözetből szinte bármilyen tartalék alkatrészt elő tudnak állítani, így az ügyfelek fél év helyett akár pár hét alatt hozzájuthatnak a megrendelt termékhez. A központban ebben az évben várhatóan 6-7000 hagyományos fékerőkifejtő elemet, 9000 kompakt tárcsás fékegységet, megközelítőleg 4500 kormány- és relészelepet, valamint közel 6-700 fékpanelt, kiegészítő fékpanelt és fékvezérlő modult újítanak fel. Itt végzik egyebek közt a MÁV-Start Zrt. motorvonatainak és villamos mozdonyainak, a lengyel PKP és az olasz NTV New Pendolino nagy sebességű járműveinek, valamint a szerb állami és francia magánvasút több eszközének fékrendszer-felújítását is, de a GVB M5 metrószerelvények egyes fékkomponensein is dolgoznak magyar szakemberek. A központ bővítése környezetvédelmi szempontokból is kiemelten fontos.
Az alkatrészek megfelelő karbantartása hozzájárul az életciklus növeléséhez, volt példa arra, hogy sikerült a felújítási periódust a háromszorosára növelni. A bejövő, javításra váró alkatrészek tisztítását robotos mosóberendezéssel és szárazjeges technológiával működő tisztítógéppel végzik, utóbbi nagy előnye, hogy nem igényel vizet, míg a korábbi, nagynyomású mosáshoz percenként 13 liter folyadékra volt szükség. Ezek mellett a mérnökök folyamatosan dolgoznak azon, hogy jelentősen csökkentsék az alkatrészek tömegét, ezáltal pedig a gyártás környezetterhelését. Erre az egyik modern megoldás az additív gyártás, amely a közeljövőben egyre nagyobb szerepet kaphat. A könnyebb alkatrész azonban a járművek közvetlen kibocsátását, energiafelhasználását is képes csökkenteni. Ez azért is fontos eredmény, mert Európában fokozatosan nő a vasúti járművek átlagéletkora, egyre hangsúlyosabb elvárás a környezettudatos gondolkodásmód és az okosmegoldások alkalmazása. A Szerviz Központ a fenntarthatóság érdekében számos beruházást tervez a jövőben is: többek között egy naperőmű létesítésével csökkentenék tovább karbonlábnyomukat, de megreformálták a hulladékkezelési rendszert is, és évi 600 tonnával csökkentették a szén-dioxid-kibocsátást. Az üzem a pozitív gazdasági hatásokon túl az európai klímacélok teljesítéséhez is jelentős mértékben hozzájárul a vasúti közlekedés fejlesztésében, színvonalának javításában játszott kulcsszerepe révén.