A Siemens a Budapest IX. kerületét, Ferencvárost és Gyomát összekötő vasútvonal két szakaszát – a Monortól Szajolig és a Szajoltól Gyomáig terjedő szakaszokat –, valamint a Ferencváros-Székesfehérvár vonalat szerelheti fel ETCS (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) 2-es szintű berendezésekkel. A mintegy 60 millió euró értékű, uniós források felhasználásával megvalósuló beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázaton nyerte el a Siemens. A három szakaszt várhatóan 2015 végén adják majd át.
A vasúti biztosító rendszerek lehetővé teszik a személy- és tehervonatok biztonságos közlekedését. Jelenleg több mint 14 különböző biztosítórendszer van használatban Európa-szerte, melyek azonban egymással nem kompatibilisek. Ennek a problémának a megoldására az Európai Unió 1996-ban kiadott egy irányelvet, amely előírja az európai vasúttársaságok számára, hogy vonalaikon ETCS vonatbiztosító rendszert telepítsenek. A kiválasztott folyosókon fokozatosan bevezetendő szabványos ETCS egymás után váltja fel a nemzeti biztonsági rendszereket. A rendszert nem csupán európai használatra szánták, mivel olyan korszerű vonatvédelmi megoldást képvisel, amely világviszonylatban is megfelel az elvárásoknak, amint arról számos nemzetközi projekt tanúskodik. A moduláris megoldásra épülő ETCS-nek több szintje létezik. Az ETCS 1-es és az ETCS 2-es szint között a különbség az átviteli közegben mutatkozik meg.
A 2-es szint esetén gyakorlatilag minden információt a Radio Block Center (RBC) továbbít Euroradio segítségével a járműre. A rendszer előnye, hogy állandó lehetőséget teremt a vágány és a vonat közötti információcserére. Ezt használva a vonatvezető az utasításokat közvetlenül a vezetőfülkében elhelyezett kijelzőn kapja, ami azt jelenti, hogy a nyílt pályán nincs szükség jelzőkre.
A Siemens vasút-automatizálási divíziója a megrendelés keretében mintegy 200 vágánykilométert szerel fel ETCS 2-es szintű Trainguard 200 automatikus biztosítóberendezésekkel.