Gyorsítja és egyszerűsíti a Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítéséhez kapcsolódó hatósági eljárásokat, ezzel támogatja a beruházás ütemterv szerinti előkészítését és megvalósítását az Országgyűlés által elfogadott törvény.
Az Ázsiából Európába tartó teherforgalomból tranzitországként Magyarország is profitál, hazánk kedvező adottságaival élve a régió logisztikai központjává válhat. A Budapest–Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának kapacitásbővítése magyar–kínai együttműködésben valósul meg. A fejlesztés tervezési, engedélyezési és kivitelezési szerződését tavaly írták alá a felek, az a finanszírozást biztosító hitelszerződés áprilisi véglegesítésével lépett hatályba. A munka a két évig tartó tervezéssel és engedélyeztetéssel megkezdődött. A projekt eredményeként a vonalszakasz a jelenlegi egy helyett két vágányon, 160 km/ órás engedélyezési és 200 km/órás tervezési sebességgel, korszerű kommunikációs és vonatbefolyásolási rendszerekkel, felújított és akadálymentesített állomásokkal szolgálja majd az utasokat és a fuvaroztatókat. Az új előírásoknak köszönhetően csökkennek az uniós átjárhatósági műszaki előírások szerinti tervezés és kivitelezés kapcsán felmerülő kockázatok, növekszik a munka hatékonysága. A rendelkezések a felelős szervek kijelölésével támogatják és egyszerűsítik a hatósági eljárási folyamatokat. A vasútvonal nemcsak a nemzetközi teherforgalomban tölt be központi szerepet, hanem a régió belső közlekedési kapcsolatainak színvonalát is emeli. A fejlesztéssel a menetidő több mint nyolc óráról kevesebb mint a felére csökken a magyar és a szerb főváros között.
(Forrás: ITM Kommunikáció)