A tervezett ütemben zajlik és a nyári menetrendváltásig befejeződhet a dél-balatoni vasútvonal felújításának első üteme. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában Lepsény és Szántód-Kőröshegy között 32 kilométeren korszerű, szakaszonként kétvágányú vasúti pályává építik át a lassújelekkel teletűzdelt vonalat.
A kivitelezés 2014 szeptemberében kezdődött meg, a most visszatérő nagygép elsőként Siófok és Szántód-Kőröshegy között építette át az alépítményt, majd a felépítménycserélő gép végezte el a zaj és rezgéscsökkentő aljpapucsokkal előszerelt keresztaljak, sínek cseréjét. Ezzel párhuzamosan hagyományos, földmunkás technológiával kialakították a második vágányú szakaszok alépítményét, jelenleg a felépítmény fektetése zajlik. Az érintett helyszíneken folyamatban van az átlátszó elemekkel kombinált zajárnyékoló falak telepítése is. Siófokon, a Vitorlás utcánál közúti aluljárót alakítanak ki, így csökken a nyári torlódás az üdülőövezet és a városközpont között. Zamárdiban új nyomvonalra helyezik át a főteret kettészelő, Szántódi révhez vezető utat, az új közúti-vasúti csomópont ideiglenes forgalomba helyezése megtörtént.
A folyamatban lévő fejlesztésnek és a Kelenföld–Székesfehérvár közötti, korábbi rekonstrukciónak köszönhetően Budapest és Siófok (Zamárdi) között a jelenlegi 105–114 percről már idén 80–89 percre csökken az utazási idő.
A dél-balatoni vasúti korszerűsítés folytatódik, a vonal a következő években egészen Balatonszentgyörgyig megújul. Az újabb 53 kilométeren tervezett rekonstrukció lezárása után, Székesfehérvár vasútállomás fejlesztésével akár már 2016 végére 70 percre csökkenhet a menetidő a főváros és Siófok között. A beruházások megvalósulásával a teljes Balaton-parti szakasz XXI. századi, korszerű, utasbarát vasúti vonallá válik, amely az autópályás közlekedéssel szemben is versenyképes szolgáltatást kínál.
A PM-1000 URM géplánc 2015. március 23-án indult második útjára. 35 nap alatt összesen több mint 15 500 méteren fogja a meglévő vágányt átépíteni, ez naponta közel 450 méter előrehaladást jelent. Április elején érkezik a dél-balatoni fejlesztés helyszínére a Matisa P95 felépítménycserélő géplánc, ami a több mint 1000 méter hosszú géplánc nyomában fogja cserélni a betonaljakat és síneket. A gépláncok éjjel-nappal haladnak, hogy a nyári menetrendváltással újraindulhasson a szakaszon a vasúti forgalom. A dél-balatoni vasúti korszerűsítés I. ütemét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. fejlesztésében a Déli-part 2013 Konzorcium (Swietelsky Vasúttechnika Kft., KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt., Strabag Vasútépítő Kft.) 29,99 milliárd forintból végzi, 85% európai uniós és 15% hazai forrás felhasználásával.