Régi vágya teljesül a térségben élőknek, 2019. év közepéig 46 km hosszon kerül villamosításra a 80c jelű, Mezőzombor–Sátoraljaújhely-vasútvonal. A villamosítással együtt a pálya még korábban nem korszerűsített részei is felújításra kerülnek, de korszerűsödik a biztosítóberendezés, és megújul a távközlő rendszer is.
Tavaly júniusban írták alá a tárgyi munkák vállalkozási szerződését. A kivitelező M-S Konzorciumot a Vasútépítők Kft. és a Vasútvill Kft. alkotja. 2017. év második felében, szeptember hónaptól már nagy erőkkel megkezdődtek a villamosítási munkák és a pálya korszerűsítése. A projekt jelenlegi állása szerint Sátoraljaújhely állomáson és az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomások közötti szakaszon a felsővezeték-hálózat teljesen elkészült. A felsővezeték-építéshez szükséges oszlopok felállítása a Mezőzombor–Bodrogkeresztúr és a Bodrogkeresztúr–Olaszliszka-Tolcsva szakaszokon már elkészült. A munkák jelenleg is folyamatosan zajlanak. 2018-ban a pályakorszerűsítés kapcsán Bodrogkeresztúr és Sárospatak állomások felépítményének korszerűsítése kezdődött meg.
A peronépítések előkészítési munkálatai jelenleg is folynak. A pályakorszerűsítés során Sárospatak és Sátoraljaújhely állomások között a pálya teljesen átépül, ezáltal visszaállításra kerül a kiépítési pályasebesség az állandó és ideiglenes lassújelek megszüntetésével, továbbá a vasúti töltés megemelésével csökken az árvíz okozta forgalomkiesés kockázata is. Az utaskiszolgálás színvonalának emelése érdekében a vonal valamennyi állomásán a legújabb európai uniós előírásoknak megfelelő, új, utastájékoztatással és korszerű térvilágítással ellátott, akadálymentesített magasperonok épülnek.
A villamos üzem felvétele kapcsán Szerencs vontatási transzformátorállomás is korszerűsítésre és bővítésre kerül, új transzformátor és kitápláló mező kialakításával. Az átépítést követően az alállomás a miskolci villamos üzemirányító központból teljesen távvezérelhető lesz, így folyamatos helyszíni kezelőszemélyzet biztosítására már nem lesz szükség. Az üzemirányító központból nemcsak a transzformátorállomás, hanem a teljes vonali felsővezeték-hálózat távvezérelhetővé válik. A konzorcium ütemterve szerint a villamosítási munkák tervezetten már 2018. év végéig elkészülnek, majd ezt követően megkezdődnek a villamos üzem felvételéhez szükséges további munkák, annak érdekében, hogy az utazóközönség és a fuvarozó vasútvállalatok mielőbb élvezhessék a villamos vontatás, valamint a tovább korszerűsödő pálya előnyeit. A munkák során a biztosítóberendezés is korszerűsítésre kerül, Központi Forgalomirányító Rendszer kialakításával. A távközlési berendezések is a legmodernebb eszközök felhasználásával korszerűsödnek, melynek egyik legfontosabb eleme az automata utastájékoztatás és a vonali rádiórendszer megvalósítása.
A villamosítással egy időben valamennyi állomáson automata, távvezérelhető villamos váltófűtő rendszer kerül kiépítésre, valamint Sátoraljaújhely állomáson villamos előfűtő-előhűtő berendezés is telepítésre kerül, mely az állomáson tárolt szerelvények télen történő melegen tartását, nyáron pedig a klimatizáló berendezések üzemét tudja biztosítani. A projekt során valamennyi állomáson megújulnak a térvilágítási berendezések is. A Kivitelező M-S Konzorcium a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel és az ECO-TEC Kft. – VHU Kft. által alkotott Mérnökszervezettel közösen, a munkák határidőre és tökéletes minőségben való elkészülte érdekében mindent megtesz, folyamatos és szoros együttműködéssel. A beruházás európai uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretein belül kerül megvalósításra.