Komplex karbantartó bázis épül a Szeged–Hódmezővásárhely között létesített tram-train projekthez kapcsolódóan, melynek építési munkái a Homlok Zrt. kivitelezésében valósulnak meg.
A projekt keretében Szeged rendező pályaudvaron, a mozdonyszín és a tárolóvágányok közötti területen a vasúti járművek vizsgálatára és a karbantartási tevékenységek végzésére alkalmas járműtelep épül. A karbantartó csarnok három fő egységből áll, a daruzott, két javítóvágányos csarnok mellett egy esztergacsarnok, valamint kiszolgáló épületrészek épülnek.
A csarnok mellett a projekt része a létesítmények megközelítését biztosító vágányok és kitérőkapcsolatok megépítése, a közművek, térvilágítás, távközlés, felsővezeték, biztosítóberendezési rendszerek kiépítése, valamint az úthálózat és parkolók létesítése is. A projekt a komplett kiviteli tervek készítésével indult 2020-ban. Az elmúlt év legfontosabb feladata a járműjavító csarnok építészeti kiviteli tervezése mellett a csatlakozó szakágak terveinek elkészítése és az üzemeltetői jóváhagyások megszerzése volt.
Az első tervcsomag jóváhagyását követően 2021. január végén alvállalkozó bevonásával elkezdődtek a csarnok cölöpalapozási munkálatai, márciusban pedig a külső szakági tervek jóváhagyását követően megkezdődtek a közműépítési és útépítési külső munkák is. Az alapozás után az előregyártott vasbeton tartószerkezetek kivitelezésével folytatódott a csarnok építése, így márciusra már a homlokzati és tetőnyílászárók szerelése is elkezdődhetett.
Májusban újabb mérföldkőhöz érkezett a kivitelezés, hiszen elkezdődött a tető rétegrendjének kialakítása. A csapadékos tavaszi idő ellenére is folyamatos volt a munkavégzés, így az ütemtervnek megfelelően elkezdődtek a szakipari, valamint az épületgépész- és épületvillamos-szerelési munkák is. Az újabb munkafázist a TT2 és TT3-as aknák építéséhez szükséges földkiemelés és az aknák ágyazati rétegének elkészítése jelentette, melyet teherbírásmérések előztek meg.
A vasúti pálya építési munkái júliusban kezdődnek. A kiviteli tervek 40 km/h pályasebességre és 225 KN tengelyterhelésre készültek. Az új járműtelep hézagnélküli vágányrendszere használt 54-es rendszerű sínekből és LM jelű vasbeton aljakból, de új kapcsolószerekkel és ágyazati anyaggal épül. Újdonság, hogy a MÁV Zrt. által működtetett pályahálózaton ezen a projekten kerül alkalmazásra elsőként az a Geismar S2PV vágányfektetési technológia, melynek egységeit a Homlok Zrt. megrendelésére a francia gyártó december utolsó napjaiban szállította le a cég telephelyére.
A projekt műszaki átadására az előzetes tervek szerint 2021 októberében kerül sor, a használatbavételi eljárást pedig 2022. február 4-éig kell lezárni.