Napvilágot látott a kölni KVB látványterve is a hamarosan beszerzendő új Stadtbahn-kocsik kapcsán. A járművek látszólag tökéletesen azonosak a düsseldorfi járművekkel, ám a tenderkiírás alapján sejthető, hogy számos eltérés van a két megrendelő járművei között. Az egyik szembetűnő változás, hogy a düsseldorfi kocsik akár szóló üzemre is alkalmasak, míg a kölniek jellemzően csak párba csatolva fognak közlekedni, így csak egy vezetőállással rendelkeznek majd. Üzemszerűen legfeljebb négyes csatolt szerelvények közlekedtetését tervezik. A kocsik elsősorban a magas peronos megállókhoz épülnek majd, ám a régebbi, alacsony peronnal épült megállók használatához a Budapesten is ismert TW6000-esekhez hasonlóan lenyíló lépcsőkkel bírnak. A kocsiknak 28 méter hosszúnak és 2,65 méter szélesnek kell lenniük, a padlómagasság a sínkorona felett 950 mm, illetve 1000 mm kell legyen. A járműveknek 600 V-os és 750 V-os, egyenáramú felsővezetékről kell üzemelniük majd. A legkisebb járható ívsugár 22 méter, a legnagyobb bejárható emelkedő pedig 6% lehet. A motorkocsik legnagyobb sebességét 80 km/órában határozták meg. A villamosoknak meg kell felelni az EBO és a BOStrab előírásai mellett a VDV, a VDE ajánlásainak, valamint a német és az európai szabványoknak. Mindezek mellett fontos, hogy az új vonatoknak mechanikusan és elektromosan is kapcsolhatóknak kell lenniük a kölni K5000-es motorkocsikkal, illetve a mindkét szolgáltatónál működő B80-as Stadtbahnkocsikkal.
(Forrás: www.regionalbahn.hu)
Kölni tervek
0
Megosztás