Teljeskörűen megújul Békéscsaba vasútállomása, valamint a közúti, gyalogos megközelítését szolgáló útszakaszok.
Az állomás épülete eredetileg két külön részből állt. A két épületrész szétválasztási munkálatai már megkezdődtek, a befejezést követően a korabeli, több mint négy méter távolságot állítják vissza. Az egyikben a korhű, de modern, utasbarát felvételi épület lesz, a másikban a vasúti üzemi létesítmények kapnak helyet.
A peronok biztonságos, különszintű megközelítését lehetővé tevő, mintegy 90 méter hosszúságú, akadálymentesített gyalogos aluljáró az utascsarnok alatt is megépül, összeköttetést teremtve a meglévő buszpályaudvari aluljáró folytatásaként. Az aluljáróból az állomás csarnoka közvetlenül is elérhető lesz, építése áprilisban kezdődik.
Az állomás vágányhálózatának átalakítása folyamatban van, több helyen jelenleg bontják a vágányokat és a peronokat, a felújítást követően megszűnnek az ideiglenes sebességkorlátozások, növekszik az állomás átbocsátó képessége. A vágányok mellett több mint 2000 m hosszban zajvédő fal készül. Az állomás előtti tér átalakításával 130 db P+R, 4 db K+R, 10 db taxi, 100 db kerékpár tárolására megfelelő hely létesül. Az állomás előtti rész térkőburkolatot kap, a parkosítás mellett padok és szökőkutak telepítése is történik.
A Jamina és a belváros összeköttetését biztosító, leromlott állapotú felüljárót már majdnem teljesen lebontották. 2015 őszére egy 120 m hosszú, 30 m magas pilonú, 2×2 sávos, gyalogos és kerékpáros közlekedésre is alkalmas, ferdekábeles acélhíd épül.