Forgalomba állt a negyedik új FLIRT motorvonat, ezzel lezárult a GYSEV Sopron–Szombathely-Szentgotthárd vasútvonalának teljes megújulása.
A 110 kilométer hosszban, teljesen felújított vasúti pálya jelentősen hozzájárulhat a térség gazdasági fejlődéséhez, továbbá nagymértékben javítja a közösségi közlekedés feltételeit. A projekt összköltsége 49,8 milliárd forint volt, amelyből mintegy 42,3 milliárd forint az Európai Unió támogatása. Ez volt egyébként az első olyan vasúti projekt a 2007–2013 közötti időszakban, amelyet az Európai Unió támogatásra érdemesnek ítélt. A vasútfejlesztés során lezajlott a Szombathely–Szentgotthárd-vonal teljes rekonstrukciója, valamint megtörtént a Sopron–Szombathely-vonal korábban elkezdett rekonstrukciós munkáinak befejezése.
Emellett a már villamosított és korszerű biztosítóberendezéssel felszerelt Sopron–Szombathely-vonalszakaszhoz hasonlóan a Szombathely és Szentgotthárd közötti vonalszakaszt is villamosították, és ide is korszerű biztosítóberendezéseket telepítettek, így az elérhető pályasebesség 120 km/órára emelkedett. A vasútfejlesztés részeként javultak a teherfuvarozás feltételei – megnőtt a tengelyterhelés –, és nem mellékesen az egész vonalszakaszon csökkent a zaj és a környezetterhelés. Az utazóközönség komfortját mindezek mellett a fejlesztés részeként vásárolt négy új FLIRT motorvonat forgalomba állítása javítja. A GYSEV állomásain és megállóhelyein megemelt, 55 cm-es peronokat alakítottak ki, így az utasok közvetlenül léphetnek be a 211 ülőhellyel rendelkező motorvonatokba.