Megkapta végleges használatbavételi engedélyét a 4-es metró, indulhat a valóban automatikus üzemmód.
A vezető nélküli közlekedést már szokjuk egy ideje, igaz, az utas nem is nagyon figyeli a fülkét, ül-e benne egyáltalán valaki. De milyen lesz majd az élet, ha vezetőfülke sem lesz a 4-es metró szerelvényein? Az utasforgalmi próbaüzem 2015. december 30-án sikeresen végződött, vonatkísérő azonban csak szeptemberig tartózkodott a járműveken, a 4-es metrón közlekedő tizenöt négykocsis szerelvény azóta személyzet nélkül jár. Az illúziót mindenképp szolgálja a vezetőfülkék megléte, de már nem sokáig, hamarosan elbontják ezeket. Az automatikus üzemmód Közép-Európában egyedülálló, de a kontinensen is ritka az ilyen fejlett technikával üzemeltetett metróvonal. Az mindenképpen az utasok megnyugtatását szolgálja, hogy a járművek rendelkezésre állása igen magas, 99,96 százalékos, azaz műszaki hiba csak elvétve fordulhat elő. Ezzel a használatbavételi engedéllyel végleg lezárult Budapest 2006 óta tartó nagyberuházása.