Megkezdődtek a villamosítás kivitelezési munkálatai a Hegyeshalom–Csorna–Porpác-vasútvonalon.
A fejlesztésnek köszönhetően újabb 87 kilométeres szakaszon épül ki a felsővezeték-hálózat, emellett a biztosítóberendezés távvezérlése is megvalósul. A Csorna–Porpác-szakaszon várhatóan idén decemberben, Hegyeshalom és Csorna között pedig 2015 nyarán zárulhatnak le a munkálatok. A kivitelezési szerződés áprilisi aláírása után júniusban megtörtént a munkaterület átadása a kivitelezést végző konzorcium részére, amelynek az OVIT Zrt., valamint a Dunántúli Kft. a tagjai. Ezzel elkezdődtek a fejlesztések, melyek során 87 km hosszú szakaszon épül ki a felsővezeték-hálózat, és ezzel együtt megvalósul a biztosítóberendezési távvezérlés is.
A Csorna–Porpác-szakaszon folyó munkálatok várhatóan 2014 decemberéig tartanak. Ez folyamatos éjszakai munkavégzést jelent, ezután, a tervek szerint 2015 februárjában megindulhat a villamos vontatás. A fejlesztési projekt keretében azonban nem csak a felsővezeték-hálózat épül ki a Mosonszolnok–Csorna–Porpác-vonalon. A munkálatok során átépítik Répcelakon a 86-os főút és a vasútvonal találkozásánál található vasúti útátjárót, valamint felújítják Szil-Sopronnémeti állomást. A szakasz összes állomásán, ill. Pósfa és Hanságliget megállóhelyeken 55 cm magas peronok épülnek, az utazóközönség kényelmét emellett korszerű peronvilágítás és utasvárók is szolgálják majd.
A teljes vonalon a munkálatok várhatóan 2015. július 31-én fejeződnek be. Ez idő alatt a vonalon több mint 1600 felsővezeték-tartó oszlopot építenek, új peronvilágítást létesítenek, 57 kitérőre váltófűtést, valamint 123 km hosszon optikai kábelt szerelnek, emellett 3000 db vasbeton aljat újra cserélnek a szakemberek. A beruházás az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásában valósul meg, az összege mintegy 11,4 milliárd forint.