A kivitelezés munkálatait a Porpác–Csorna-szakasszal kezdik, ezzel párhuzamosan indulnak a munkák a Csorna–Mosonszolnok-szakaszon. A 16-os vonal teljes villamosítása várhatóan 2015 nyarára valósul meg.
A GYSEV Zrt. 2011-ben vette át üzemeltetésre a Porpác–Mosonszolnok szakaszt, majd a vasúttársaság 2012 nyarán jelentette be: uniós források bevonásával elvégzik a vonal villamosítását. Ennek köszönhetően a teljes Szombathely–Csorna–Rajka-szakaszon lehetségessé válik a környezetbarát villamos vontatás. A kivitelezésre kiírt pályázat nyertese az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium lett. Első ütemben a Csorna és Porpác közötti szakaszon dolgoznak a szakemberek. Ezzel párhuzamosan elindultak a villamosítást előkészítő munkálatok a Csorna–Mosonszolnok-szakaszon is. Az első szakasz kedvező időjárási viszonyok esetén várhatóan még idén év végéig, a második pedig jövő nyárra készülhet el.
A villamosítás mellett a biztosítóberendezések távvezérlésének kialakításával központi forgalomirányítást is bevezet a vonalon a GYSEV Zrt. Ennek köszönhetően a vonal átbocsátóképessége növekszik. A vonalon a forgalmi szempontból indokolt váltókat villamos fűtéssel szerelik fel a szakemberek. A Porpác–Mosonszolnok-szakaszon a villamosítási és korszerűsítési munkálatok 11 milliárd 375 millió forintba kerülnek. Az összeg 85 százaléka uniós támogatás, a fennmaradó részt hazai költségvetési forrásokból biztosítják.
A vasúttársaság 2015 nyarára a szintén 2011-ben átvett Szombathely–Zalaszentiván- szakaszon is elvégzi a villamosítási munkálatokat.