
Megkezdődött a Dombóvár és Kaposvár közötti harminc kilométer hosszú vasútvonal felújítása, melyet követően ismét száz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd…
Megkezdődött a Dombóvár és Kaposvár közötti harminc kilométer hosszú vasútvonal felújítása, melyet követően ismét száz kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhetnek majd…
2013. december 12-én Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára Dorog vasútállomáson ünnepélyesen átadta a Budapest–Esztergom-vasútvonal Esztergomtól Pilisvörösvárig tartó szakaszát. Az…
A vasút biztonsága mindig is az egyik legfontosabb kérdés volt és marad a vasúti pálya tervezéséről, építéséről és karbantartásáról folytatott eszmecserékben. Bár…
Nem kell csoda a sikerhez, pusztán egy program, amely egyetlen szimulátorba tömöríti mindazt, amit a vasútüzemben modellezni tudunk, és egy…
Optimális integrált ütemes menetrend elkészítésével meghatározhatók a vasúti infrastruktúra fejlesztésének legfontosabb paraméterei, így például a vonatok találkozási pontjai, a pályasebesség stb. Egyvágányú vonalakon…
A hézagnélküli vágányok általánossá válása továbbra is kihívásokat jelent a kis sugarú ívekben. Az összehegesztett sínekben a hőmérséklet és az elhaladó…
A terjedő globalizáció, a forgalom növekedése a nagyvárosokban és vonzáskörzetükben sok módon befolyásolja a mobilitást és a lakosok életminőségét. A…