Újabb mérföldkövéhez érkezett a magyar vasúti személyszállítás fejlesztése: decemberben az utolsó FLIRT motorvonatot is átadta a gyártó, és forgalomba állt az a 6+15 jármű, amelyről a MÁV-Start tavaly nyáron írt alá szerződést a Stadlerrel.
A FLIRT-flottája így – a 2007 és 2010 között beszerzett 60 járművel és a 2013 óta több ütemben megvásárolt 63 egységgel együtt – teljessé vált. Óriási utat tett meg a MÁV-Start. Nemcsak a szó átvitt értelmében, de konkrétan is: a vasúttársaság legfőbb büszkeségei közé tartozó FLIRT-flotta naponta átlagosan ötvenhatezer kilométert teljesít, azaz a 123 jármű a Föld egyenlítői kerületének csaknem másfélszeresét teszi meg mindennap. A pálya- és jármű-felújítások, a kedvező menetrendi struktúra mellett az új motorvonatoknak is köszönhető, hogy idén hárommillióval sikerült növelni az utasszámot. Ugyanis valamennyi meglévő jármű igen népszerű az utasok körében, ahol ezek a motorvonatok közlekednek, ott jelentősen nőtt az utasszám. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet FLIRT-ökből kiállítani, vagyis évente 34 millió utazást, az éves utazások negyedét tudja a MÁV-Start korszerű motorvonatokkal kiszolgálni. A motorvonat villamos visszatápláló fékberendezése segítségével az elővárosi közlekedésben a felvett energia 25-30%-át visszatáplálja a hálózatba, így a járművek – a kiemelkedő megbízhatóság mellett – a 2007 óta összesen megtett 111 millió kilométer alatt akár 20-30 milliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.