Százötven- és száznyolcvanmillió euró körüli veszteségre számít 2014-ben a Vossloh új menedzsmentje, amely 2015-től gyökeresen átstrukturálja és egy új üzleti modell pályájára kívánja állítani a vállalatot.
Az ínséges idők elsősorban a járműgyártó üzletág visszaesésének tudhatók be, amelynek üzemi eredménye 2012-ben még 35 millió eurós nyereség, 2013-ban pedig már 21 millió eurónyi veszteség volt. Mindezt képtelen volt kompenzálni a pályaberendezéseket, például a budapesti 4-es metró számára sínlekötéseket gyártó divízió szerény fejlődése. Utóbbi a 2012-ben regisztrált, közel 82 millió eurós adózás előtti eredményét 2013-ban 94 millió euró fölé tudta tornázni. A Vossloh 2014 elején hadrendbe állított új vezetése konszolidálni szeretné a társaság járműpiaci pozícióit, így a jövőben kizárólag tolatómozdonyok gyártására koncentrál majd Kielben található üzemük. Az egyedi megrendelésre fejlesztett, ipari alkalmazású mozdonyok gyártását Valenciába költöztetik.
Végül a villamos hajtásrendszerekkel foglalkozó Vossloh Kiepe profiljából kikerülnek a fővonali mozdonyokhoz készülő berendezések, a leányvállalat a jövőben a városi vasúti és trolibusz szegmensekre fókuszál. A cég vezetése nem zárta ki, hogy a jelenleg 5300 fős munkaerő-állomány létszámát is érinthetik az átalakítások.